دسته‌بندی نشده

هندسه‌ پایه و تحلیلی : پاسخ ما

پاسخ مؤلفان (مهندس شريف‌خطيبی و…) و مدیران نشر دریافت به پرسش‌های هندسه پایه و تحلیلی شما :

شامل دو بخش: 1) مشاوره  2) پاسخ درسی

(توجه: پاسخ پرسش‌های مربوط به چاپ و نشر کتاب‌های نشر دریافت را در صفحه‌ی «نشر دریافت: پاسخ ما» بیابید!)

پرسش و پاسخ‌های جدید در انتهای متن هر بخش درج می‌گردد!

 

1) مشاوره 

شهریور1395: پاسخ کلی: کتاب هندسه پایه فعلاً منتشر نخواهد شد! به عنوان جایگزین می‌توانید از کتاب هندسه پایه انتشارات فار  یا مبتکران استفاده کنید.

سؤال دانش‌آموز: هستی 30مرداد1393 از استان مازندران، شهر آمل سلام. من دیپلم تجربی دارم. می‌خوام کنکور ریاضی بدم. درحالی‌که من با درس‌های ریاضی آشنایی ندارم(مثل هندسه تحلیلی و جبرخطی) و در این درس‌ها پایه‌ی ضعیفی دارم، به نظر شما برای شروع از چه منابع آموزشی استفاده کنم تا در این درس‌ها موفق شم. با تشکر از شما

پاسخ استاد: سلام و خسته نباشيد. براي آغاز، كتاب‌های رياضی انتشارات علمی فار مناسب‌ترين است.

 

– سؤال دانش‌آموز: دکتر(!) زهرا     1مهر1393    استان تهران، شهر اسلامشهر
سلام استاد. من سال چهارم تجربی هستم. بچه‌های تجربی چه زمانی استارت هندسه سال دوم رو بزنن؟ ممنون

پاسخ استاد: با سلام
ابتداي ترم دوم (اواخر دي ماه )، زمان مناسبي براي مطالعه ي هندسه براي داوطلبان رشته ي تجربي است.

موفق باشيد

سؤال دانش‌آموز: (حسين غفاري (مردادماه 89)) سلام مي‌خواستم بدانم كه كتاب هندسه‌ي پايه براي دانش‌آموزان تجربي قابل استفاده هست يا نه؟ چون من مي‌خواستم آن را از طريق پست دريافت كنم. ممنون!

پاسخ استاد: بله، دوست عزيز، اين كتاب براي دانش‌آموزان رشته‌ي تجربي هم كاملاً مناسب است و مطالب ويژه‌ي رشته‌ي رياضي در آن مشخص‌شده‌است كه طبيعتاً شما نيازي به خواندن آن مطالب نداريد!

به اميد پيروزي!

سؤال دانش‌آموز: (محسن (شهريورماه 89)) سلام آقای مهندس شریف‌خطیبی، خسته نباشید! من رشته‌ی تجربی هستم، می‌خوام کتاب هندسه‌ي پایه رو بگیرم و بخش‌هایی که مربوط به هندسه 1 هست رو بخونم می‌خوام بدونم این کتاب از نظر تست و آموزش من رو از خوندن کتاب کمک آموزشی هندسه‌ی دیگه‌ای بی‌نیاز می‌کنه؟ به‌اندازه‌ي کافی تست داره و آموزش کامل هست؟ پیشاپیش از پاسختون ممنونم!

پاسخ استاد: سلام! این کتاب قسمت‌های مربوط به رشته‌ي تجربی را مشخص‌کرده و لزومی به تهیه‌ي کتاب دیگر نیست. برای حل تست‌های اضافی مي‌توانيد کتاب آبی قلم‌چی رشته تجربی را تهیه کنید.

خدانگه‌دار!

 سؤال دانش‌آموز: (كيوان (مهرماه 89))

با سلام، استفاده از کتاب هندسه‌ي پایه برای سال دوم ریاضی توصیه می‌شود؟

پاسخ استاد: با سلام به شما دانش آموز آینده‌نگر و عزیز! به‌شرط این‌که اول روی چارچوب کتاب درسی برای امتحان پایان ترم مسلط‌شده‌باشید؛ بله! از آن‌جا که سبک تست‌های هندسه‌ي پایه با مسائل آن متفاوت است، تسلط بر فن تست‌زنی در این درس احتیاج به یک روند آهسته و پیوسته دارد که در سال چهارم با توجه به کمبود وقت، اختصاص زمان زیاد به یک درس سال دوم امکان‌پذیر نیست و وقت آن همین‌الان است. حتماً این کار را انجام دهید.

سؤال دانش‌آموز:  (كيوان (مهرماه 89)) تاریخ دقیق انتشار کتاب هندسه تحلیلی(مهر-آبان یاآذر) درضمن این کتاب تست است یا آموزش؟ اگر آموزش است یک کتاب تست که پاسخ تشریحی خوب دارد لطفاً معرفي كنيد.

پاسخ استاد: دوست خوب ما، كار نشر، به‌ويژه اگر بخواهيم معياري‌هاي علمي و آموزشي را در آن رعايت كنيم و به كيفيت چاپ نيز اهميت بدهيم، فرايند پرفراز و فرودي است كه نمي‌شود تمام رخدادهاي آن را از قبل پيش‌بيني كرد؛ اما برنامه‌ي ما اين است كه اين كتاب حداكثر تا آذرماه در دسرس شما باشد. اين كتاب، مانند كتاب هندسه‌ي پايه، آموزش و تست را هم‌گام با هم و به‌طور كامل پوشش مي‌دهد.

پايدار و پيروز باشيد!

سؤال دانش‌آموز: (مهيار ن. (مهرماه 89)) با سلام به جناب شریف‌خطیبی! من در همه‌ی درس‌هاي ریاضی (جبر، آمار، حسابان و ریاضی 2) قوی هستم به‌جز هندسه؛ تا حالا هم هفتا کتاب گرفتم ولی هیچ کدوم دردمو دوا نکردن، اما من هیچ‌وقت ناامید نشدم و دوباره به تلاشم ادامه دادم. میشه روشی رو واسه مطالعه این درس برام بگین؟؟ چون من دوست دارم هم واسه کنکور وهم به‌عنوان یک دانش‌آموز ریاضی، هندسه رو توحد مطلوبی بلد باشم با تشکر از جوابخوبتون!

پاسخ استاد: با سلام به شما دانش آموز پیگیر و کوشا! در این‌که اصول تمرین، تثبیت و تسلط روی هندسه‌ي پایه با تمام دروس حتی هندسه تحلیلی فرق داره، شکی نیست؛ ولی ظاهراً باید در طرز مطالعه و تمرین شما تغییراتی ایجاد بشه! چون منطقی نیست که قضاوت کنیم 7 تا کتاب هندسه، همه ایراد داشته‌باشن! پیشنهاد می‌کنم تا ابتدا درس‌نامه‌های کتاب هندسه‌ي پایه‌ي (نشر دریافت) رو تمرین کنید و سپس به‌سراغ حل تست‌ها بروید. شاید اولین و دومین تست رو نتونید درست حل کنید ولی آرام آرام این مشکل حل میشه. باید تدریجی ولی مستمر تست بزنید. مثلاً هر روز 20 دقیقه این کار رو انجام بديد و یادتون باشه که «تکرار مادر مهارت هاست». اگر کل تست‌های این کتاب رو بسته به وضعیت‌تون دو یا سه بار (یا بیش‌تر) عمیق بررسی کنید حتما و حتما مشکل تدریجا حل میشه. نمی دونم به حرفای ما دقت کردید یا نه!؟ ما تأکیدمون روی تست‌زدن بیش‌تر از خواندن مکرر درس‌نامه است!

 

2) پاسخ درسی

 

سؤال دانش‌آموز: سلام به دبیر گرامی هندسه؛ لطفا! این یه تست را هم حل کنید هم توضیح دهید. (مهيار ن. (شهريورماه 89))

در مثلث abc رأس Bرا به نقطه O وسط میانه AM وصل می‌کنیم و امتداد می‌دهیم تا ضلع AC را در نقطه‌ي N قطع کند. ON چه کسری از BN است؟ 1) 1به 2     2) 1به 3    3) 1به 4    4) 1به 6

پاسخ استاد: سلام دوست عزيز! پاسخ سؤال شما، همان پاسخ به تست آخر صفحه‌ي 113 كتاب هندسه‌ي پايه در آزمون سراسري (نشر دريافت) است؛ كه من سؤال و پاسخ را دوباره در ذيل مطرح مي‌كنم:

Fasl-1-4.doc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *