دسته‌بندی نشده

زمین‌شناسی : پاسخ ما

پاسخ دكتر محمد چلاجور  به پرسش‌های شما (زمین شناسی)

شامل:

0) تازه‌ترين پرسش‌ها

1) مشاوره زمین شناسی  2) پرسش و پاسخ درسی

 

(توجه: پاسخ پرسش‌های مربوط به چاپ و نشر کتاب‌های نشر دریافت را در صفحه‌ی «نشر دریافت: پاسخ ما» بیابید!)

 

0) تازه‌ترين پرسش‌ها:

 

 

پرسش شما. بهار96. سلام وقت بخیر.

من تمام امتحانات نهایی رو شکر خدا تا الآن خوب دادم (تقریباً ۲۰) به جز درس زمین شناسی که روز قبلش حال خوبی نداشتم و گمونم ۱۷ میشم. برای دانشگاه مد نظرم پزشکی هست اما خب چون شاید یه روزی مجبور شم به داروسازی هم فکر کنم خیلی نگرانم. به نظر شما من در شهریور امتحان ترمیمی بدم؟ و اینکه وضعیت من رو چطور ارزیابی می کنید؟

پاسخ مشاور: سلام

تلاش و کسب و نتایج خوبتان قابل تقدیر است. جای نگرانی نیست. درصورت علاقه‌مند بودن به رشته داروسازی با اختصاص دادن وقت اندکی در طول سال تحصیلی آینده به درس زمین شناسی می‌توانید در این درس درصدی معقول کسب نمایید. کسب درصدهایی متوسط در این درس قبولی شما را در رشته‌ی داروسازی حمایت خواهد کرد و رتبه زیرگروه مربوطه (زیرگروه2) را در حد معنی داری کاهش خواهد داد.

 

زهرا حجازی    اسفند95  استان اصفهان، شهر اصفهان      با سلام،

امسال سال دوّمى است كه كنكور می‌دم و انتخابم با توجه به معیارها و علاقه‌مندى‌هام رشته‌ی داروسازى هستش. ابتداى سال كه با مشاور خودم این بحث رو در میون گذاشتم و ازش خواستم كه زمین‌شناسى رو در برنامه‌م بذاره با كلّى دلیل و برهان من رو قانع كرد كه درس زمین تأثیرى نداره، الآن كه حدود چهار ماه از اون زمان گذشته من واقعاً به این نتیجه رسیدم كه اگر زمین رو بخونم و بتونم درصد بالایى بزنم با درصد‌هاى قابل دسترس‌تر در بقیه‌ی دروس اختصاصى می‌تونم به نتیجه‌ی دلخواهم برسم (در كنكور پارسال هم با اینكه ٤ درصد زمین زدم رتبه زیرگروه دو حدود ١٢٠٠ تا پایین‌تر بود از یك) … حالا غرض از مزاحمت این بود كه از شما بپرسم طرز فكر من درست است؟ با وجود اصرار شدید مشاور به اینكه تو اگر زمان زمین‌شناسي رو براى زیست و شیمى صرف كنى بهتره اگر مقاومت كنم و روزى یك ساعت زمین‌شناسى بخونم برام فایده داره؟! و با توجه به اینكه از سهمیه‌ي هیئت علمى بهره‌مندم با درصدهاى اختصاصى حدود ٤٠ (عمومى هم میانگین ٦٠ می‌زدم پارسال) اگر زمین‌شناسى رو چند بزنم می‌تونم رتبه‌ برای داروسازی بیارم؟ اصلن امكان‌پذیر هست چنین چیزى؟! (سهمیه‌ی منطقه دو هستم)… و اینكه چه روشى رو براى مطالعه‌ی این درس پیشنهاد می‌كنید؟!

دلیل من براى اصرار به خوندن زمین در مقابل دلیل مشاور این هست كه من شاید بتونم در بیست دقیقه درصد صفر زمین رو حداقل به چهل برسونم امّا رسوندن درس شیمى یا زیست از چهل به پنجاه در زمان ده دقیقه مشكل‌تر به‌نظر می‌رسه…(درست میگم!؟)

قبلا از پاسخ‌گوییتون ممنونم?

پاسخ مشاور: درود

متأسفانه مشاور شما صلاحیت این كار را ندارد و آرزوهای شما را به بازی گرفته است. درصد بالای زمین‌شناسی كلید ورود به رشته‌ی داروسازی است. لطفاً افسار عقل و زندگی خود را به هركس و ناكسی كه نام مشاور را یدك می‌كشد ندهید.

پیروز باشید!

هیراد كرباسى       خرداد95   استان مازندران، شهر بابل

خواستم ببینم من كه هدفم به‌طور قطعى داروسازى می‌باشد.در طى سال باید چند ساعت در هفته زمین‌شناسى در برنامه‌م قرار بدم؟من كنكورى ٩٦ هستم.

پاسخ: درود بر شما

یک تا دو ساعت کافی است اما از منابع درست . پیروز باشید!

محمود رضا کریمی        اسفند1394  استان قزوین، شهر البرز

با درود خدمت شما آقای چلاجور. من داوطلب رشته‌ي تجربی‌ام. با توجّه به اهمّیت کمِ زمین‌شناسی در زیر‌گروهِ ۱ ، می‌خواستم بپرسم برای زیر گروه ۲ (داروسازی) چه در‌صدی کفایت می‌کنه؟ و آیا خواندن کتاب، این امکان رو می‌ده که در صد‌ها رو تا حدّ قابل‌قبولی برسونم؟! با تشکر

پاسخ استاد: سلام

براي رشته‌ي داروسازي، زمين‌شناسي در حدّ زيست‌شناسي تعيين‌كننده است. درصد 70 يا بيشتر حدوداً قبولي شما را تضمين مي‌كند. براي اين كار كافي است يك بار كتاب درسي و سه بار همايش زمين‌شناسي را دوره كنيد.

موفق باشيد!

عسکری       آذر1394     استان کرمان، شهر رفسنجان

سلام استاد.

نمیشه هرچه زودتر جواب ایمیلم‌وبدین؟! تشکر. بخداعجله دارم میخوام راه‌حلّی برای این درس پیداکنم که لااقل نمره‌ي قابلِ‌قبولی درکنکوربیارم.

راستی همین کتاب همایش روبخونم کافیه؟! یعنی کتاب‌ونخونم؟ تشکرفراوان ازاستاد گرامی‌ام که همیشه جوابگوی سؤال‌های ما دانش‌آموزان است. خداقوّت.

پاسخ استاد: درود بر شما

لطفاً ابتدا هر مبحث را یك بار از روی كتاب بخوانید و سپس یك‌بار كتاب همایش را خوانده و چند روز بعد دوره كنید. درصد بالای 70 در آزمون سراسری به این روش به سادگی به دست می‌آید.

مهدیه منشی زاده      پاييز1394    استان تهران، شهر تهران

سلام و عرض خسته نباشید. راجع به درس زمین‌شناسی، من همایش شما رو که برای اردیبهشت 94 هست دارم، نیاز به تغییر این کتاب هست یا خیر؟ برای حلّ تست بیشتر چه کتابی رو پیشنهاد می کنید؟ آبی قلم چی گزینه مناسبی است؟ لطفاً بهترین کتاب‌هایی را که موجود هستند رو معرفی کنید چون آشنایی ندارم.

پاسخ مشاور: درود بر شما

خیر نیازی به تغییر كتاب نیست. كتاب زمین‌شناسی خیلی سبز را پیشنهاد می‌كنم.

کوثر کاظمی نیا   استان خوزستانشهر  دزفول    مهر1394

با سلام خدمت استاد عزیز

خسته نباشید

استاد من برای زمین شناسی سال سوم اصلاً وقت نذاشتم متأسفانه و خیلی اشتباه بزرگی کردم.نهایتش این شد که نتونستم فرجه‌ی نهایی رو هم استفاده کنم و روز آخر فقط خوندم و نمره‌م هم خیلی بد شد.شد17.5.  الآن که می‌خوام زمین‌شناسی رو واسه آزمون‌های سنجش و کنکور بخونم، علوم زمین رو با مباحث کلاس پیش می‌رم،ولی زمین شناسی واسه‌م مثل یک غول شده؛  به‌خصوص فصل‌های 5 به بعد که احساس می‌کنم همه اش رو قاطی می‌کنم.چون به‌هر‌حال همون مباحث رو هم من خوب مطالعه نکردم!…  اگه لطف کنید و به من یک راهکاری بگید، خیلی ممنون میشم.

بعد یه چیز دیگه…

من کتاب زمین شناسی نشر دریافت رو دارم. سؤالم اینه که این کتاب رو چه زمانی باید بخونم؟!آیا اگه پایان هرفصل این کتاب رو بخونم، کار درستیه یا باید بزارم تو دوران جمع بندی بخونم؟!  سپاس.

پاسخ استاد: كوثر خانم سلام

لطفاً كتاب همایش زمین‌شناسی دكتر چلاجور را درپایان هر فصل مطالعه كن نه دو ماه مانده به كنكور. نتیجه‌ی شگفت‌انگیزی در كنكور انتظارت را می‌كشد!

1) مشاوره

 

– سؤال دانش‌آموز: سلام آقای دکتر چلاجور! دو سؤال داشتم که یکی درباره‌ی تأثیر درس زمین‌شناسی در رتبه‌ي کل و این‌که چه فصل‌هایي رو بیش‌تر بخونیم و از چه فصل‌های حتماً تو کنکور سؤال میدن؟ با تشکر فراوان از زحماتتان!

پاسخ استاد: سلام! براي شما دوست عزيز از ته قلبم آرزوي سلامتي و پيروزي دارم. در مورد سؤال اول بايد بگويم مؤثرترين درس در رتبه‌ي كل شما درس زمين‌شناسي است چون در زيرگروه 2 ضريب 1 اختصاصي (معدل 3 عمومي) زيرگروه 3 ضريب 4 (معدل 12 عمومي) زيرگروه 4 و 5 نيز 1 اختصاصي است و چون بيش‌تر داوطلبين تجربي به اين درس پاسخ نمي‌دهند كلي در رتبه‌ي كل و زيرگروه‌ها تأثير دارد. به‌عنوان مثال آقاي علي صالحي با رتبه‌ي زيرگروه 1، 1400 موفق به قبولي در دانشگاه تهران (دانشكده‌ي داروسازي) شد. در مورد فصل‌ها هم بايد به سايت نشر دريافت مراجعه كنيد، در آن‌جا فصل‌هاي مهم را گفتم.

پايدار باشيد!

– سؤال دانش‌آموز: سلام دکتر چلاجور! دو سؤال داشتم از خدمتتون. من الآن پیش‌دانشگاهی هستم و داروسازی انتخابمه و می‌خوام درصد زمین‌شناسی یه امتیاز واسم باشه. حالا سؤالم اینه که تقریباً درصدم در آزمون‌های سنجش چقدر باید باشه که بتونه برام توی کنکور مؤثر باشه و دیگر این‌که کتابی هست (درس‌نامه) به‌جز کتاب سبز که بتونم در کنار کتاب درسی مطالعه کنم؟ از راهنمایی‌های سازندتون پیشاپیش ممنونم! (صبا الف. (آبان89))

پاسخ استاد: سلام! برای شما دوست عزیز آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. در پاسخ سوال اول باید بگم که شما اگر این درس را در سنجش بالای 50 درصد جواب دهید بسته به رتبه‌ي زیرگروه 1 که کسب می‌کنید تفاوت رتبه در زیر گروه 2 را متوجه خواهیدشد. هرچه رتبه‌ي زیرگروه 1 شما بالاتر باشد نقش این درس پررنگ‌تر می‌شود مثلاً رتبه‌ي 5000 زیرگروه 1 را 50 درصد زمین در زیرگروه 2 نصف می‌کند. و رتبه‌ي 2000 را 50 درصد به 1500 در زیرگروه 2 و رتبه‌ي 1500 را به زیر 700 در زیرگروه 2 می‌رساند. بنابراین نقش بسیار مهمی در قبولی شما در داروسازی دارد. این موضوع را در آزمون‌های سنجش هم تجربه خواهیدکرد. اما کتاب مبتکران برای رسیدن به درصد بالای زمین‌شناسی بسیار کمک می‌کند. اما اگر کمی تأمل کنید نشر دریافت کتاب مفهومی و ارتباطی به سبک کنکور سراسری را در 65 صفحه چاپ می‌کند که درصد بالای 70 شما توسط این کتاب به‌راحتی امکان‌پذیر می‌شود. امیدوارم به هدف خود برسید.

باآرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز!

– سؤال دانش‌آموز: سلام استاد چلاجور! يه سؤال داشتم. من فارغ‌التحصيل تجربيم ولي تا حالا زمين‌شناسي نخوندم، ولي بعد از خوندن خشت اول شما تصميم گرفتم شروع کنم! مي‌خواستم کمکم کنيد از کدوم کتاب شروع کنم؟ چه فصل‌هايي رو بخونم؟ راستش فک نکنم از سنگ‌ها چيزي بفهمم! آزمون‌هاي گزينه دو هم شرکت مي‌کنم. پيشاپيش از راهنمايتون ممنونم! (پوريا ع. (آذرماه 89))

پاسخ استاد: سلام دوست عزيزم! خوشحالم به اهميت اين درس در قبولي رشته‌هاي موردنظر پي‌برديد. دانش‌آموزان زيادي بودند كه حتي زمين‌شناسي را از ارديبهشت شروع كردند و موفق بودند. اتفاقاً مبحث كاني‌ها و سنگ‌ها تست‌هاي آساني دارد. براي اين درس 2 ماه روزي 2 ساعت كافي است. فعلاً با آزمون‌هاي گزينه‌ي 2 پيش برويد و CDهاي آن را در بخش زمين‌شناسي نگاه كنيد تا به اميد خدا كتاب جمع‌بندي زمين‌شناسي (نشر دريافت) در اختيارتان قرار گيرد.

باآرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز

– سؤال دانش‌آموز:  ديار رحمان‌زاده  11/12/92

باعرض سلام ببخشيد من يه سوال داشتم در مورد درس زمين شناسي راستش من به اين درس علاقه خاصي دارم اغلب در ازمون هاي آزمايشي مي‌تونم بالاي 80بزنم با توجه به اين كه هدفم داروسازي است ولي راستش نميدونم واقعا تا جه حد بهم كمك ميكنه در كنكور كه به هدفم نزديك بشم اكه در همين حد بزنم و جه اندازه كمبود درس هاي ديكه رو واسم جبران ميكنه ممنون ميشيم استاد راهنماييمون كنينِِ

پاسخ استاد: سلام دوست عزيز
بالا زدن درس زمين شناسي تراز زيرگروه 2 شما را به ميزان قابل توجهي افزايش مي دهد و رشته ي داروسازي نيز در اين زيرگروه قرار دارد. اما بايد به اين نكته توجه كنيد كه هيچ درسي نمي تواند به صورت تمام و كمال درس ديگري را جبران نمايد. پس در برنامه ريزي مطالعاتي تان حتما تعادل مطالعاتي بين دروس را رعايت نماييد. اما در كل پاسخ شما اين است كه بله، درس زمين شناسي تاثير قابل توجهي در قبولي شما در رشته ي داروسازي دارد.

موفق و پيروز باشيد.

– سؤال دانش‌آموزیک کنکوری از آذربایجان شرقی

سلام خدمت استاد عزیز!   استاد جان من این پیام رو زدم، به امید پاسخش!  استاد جان یک سوال دارم: شما باز در کنکور آسان است دی وی دی می دین بیرون؟ استاد جان من الان اگر زمین شناسی رو خوب هم نخونم تو آزمون ها 50 به بالا می زنم. می خوام تا بالای 90 برسونم. چون من وقتم کمه. استاد جان واسه من چه پیشنهادی دارید؟ یا دی وی دی یا کتاب

پاسخ مدیر: 1393/12/22
درود بر شما. خير ديگر جناب دكتر چلاجور و هيچ يك از معلمان صاحب سبك كنكور با اين مجموعه‌ هم‌كاري نمي‌كنند، زيرا اصلاً كنكور آسان نيست و پايه‌ي اين مجموعه بر سخن‌هاي غير واقعي گذاشته شده است.
لطفاً منتظر چاپ ويرايش جديد كتاب همايش زمين‌شناسي آقاي دكتر چلاجور (استاد جان) باشيد!

– پرسش دانش آموز: بهزاد ملكي 93/1/16

سلام قربان… کار که نداشتم سوال داشتم… اگر امکان داره به داداشم دکتر محمد چلاجور وصل کنید… در مورد زمین شناسی سوالی داشتم …می خوام بدونم جزوه ای برای درصد بالا زنی در اختیارم قرار می دهند یا نه… یکی هست که می تونه جزوه های گران قیمت و دی وی دی های تستی بخره …یکی هم هست مثل من که واسه خرید یه کتاب 9 تومنی چند روز با خودش کلنجار می ره… من با این کمبودم هدفم بالاتر هست. من هدفم رتبه برتری تو کنکور هست. دروس دیگرم تقریبا خوب هستند و زمینم رو هم قبلا 50 درصد به بالا می زدم می خوام تا 80 به بالا برسونم. منتظر جواب برادر بزرگوارم هستم.

پاسخ استاد:  درود بر شما. علاوه بر كتاب همايش زمين شناسي كه اواسط ارديبهشت منتشر مي شود به سايت نشر برد هم مراجعه كنيد. بسيار مفيد خواهد بود.

– سؤال دانش‌آموز: یک کنکوری از آذربایجان شرقی

سلام خدمت استاد عزیز!   استاد جان من این پیام رو زدم، به امید پاسخش!  استاد جان یک سوال دارم: شما باز در کنکور آسان است دی وی دی می دین بیرون؟ استاد جان من الان اگر زمین شناسی رو خوب هم نخونم تو آزمون ها 50 به بالا می زنم. می خوام تا بالای 90 برسونم. چون من وقتم کمه. استاد جان واسه من چه پیشنهادی دارید؟ یا دی وی دی یا کتاب

پاسخ مدیر: 1393/12/22
درود بر شما. خير ديگر جناب دكتر چلاجور و هيچ يك از معلمان صاحب سبك كنكور با اين مجموعه‌ هم‌كاري نمي‌كنند، زيرا اصلاً كنكور آسان نيست و پايه‌ي اين مجموعه بر سخن‌هاي غير واقعي گذاشته شده است.
لطفاً منتظر چاپ ويرايش جديد كتاب همايش زمين‌شناسي آقاي دكتر چلاجور (استاد جان) باشيد!

– پرسش دانش‌آموز:  امیررضا علیزاده 17بهمن1393 استان خراسان رضوی، شهر قوچان
سلام. من امسال سال دومی است که در کنکور شرکت می‌کنم.کنکور 93 زمین 0 درصد زدم.تازه تأثیرش و فهمیدم.در طول دبیرستان از این درس بدم نمیومد. با نمرات خوبی این درس قبول رو شدم.اگه از الآن شروع به خوندن زمین‌شناسی کنم آیا می‌تونم به درصد حدود 60 برسم؟ امید الکی ندین ، جدی ، شدنی هست یا نه؟ اگه هست چطور؟ هفته ای چند ساعت؟ راستش من یک سؤال ادبیات فرستادم هنوز جواب ندادین.جان من این یکی‌و جواب بدین.خداحافظ.

پاسخ مشاور: درود بر شما آقای علیزاده‌ی عزیز
آقا چرا نمی‌شه. مگر الان چه موقع از ساله كه شما نرسی؟ فقط كافیه همین كتاب جمع‌بندی و همایش زمین شناسی رو بشینی بخونی و یك بار هم دوره كنی. 60% كمترین  درصدیه كه می تونی بهش برسی! لطفاً نتیجه رو بعد از كنكور به ما و بچه ها بگو.

.

2) پاسخ درسی

پرسشی موجود نمی‌باشد!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *