دسته‌بندی نشده

انتقاد رئیس دیوان عدالت اداری به شهریه‌های بالای مدارس غیرانتفاعی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در جریان یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در این ایام تغییراتی در قانون دیوان عدالت اداری ایجاد شده، اظهار کرد: مباحث مربوط به مسائل شهرسازی و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در این زمینه یک ارتباط تنگاتنگ و جدایی‌ناپذیر با دیوان عدالت اداری دارد و از این رو نیازمند تعاملات و نشست‌های مشترکی بیش از گذشته است.

وی افزود: در تهران و کلانشهرهای سطح کشور به تعاملات بیشتری نیاز داریم و وزارت کشور، شوراهای شهر و شهرداری تهران به عنوان بازوی توانمند شورا، از جمله نهادهایی هستند که باید با آنها تعامل بیشتری کرد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که 500 هزار فقره پرونده به دلیل تغییرات در برخی قوانین اضافه شود، گفت: ما هر ساله با افزایش ورودی پرونده‌ها به دیوان عدالت روبرو بوده‌ایم و سالیانه به طور میانگین 15 تا 20 درصد افزایش صورت می‌گرفت اما در سال گذشته با وجود تغییرات شاهد 3 درصد کاهش ورودی در پرونده‌های انفرادی بودیم و در شکایت از مصوبات آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها شاهد کاهش 40 درصدی ورودی پرونده‌ها بودیم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک شهرداری تهران و دیوان عدالت اداری گفت: با برگزاری این جلسات دیگر دغدغه مسائل قضایی وجود نخواهد داشت و آرای حکم دیوان عدالت اداری را خواهد داشت ضمن اینکه تهران مشکلات زیادی دارد که نیازمند مداخله شورا و شهرداری دارد و در واقع با تشکیل این کارگروه می‌توان موارد و شکایات مطرح شده را با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار داد.

مظفری با اشاره به اینکه دو اصل مهم در قانون اساسی مسئولیت‌پذیر در نظام و پاسخگویی در مقابل مردم است، گفت: این دو موضوع از تاکیدات مهم مکتب اسلام است و کارگزاران باید بر این اساس مسئولیت‌پذیر باشند و این دو اصل شفافیت را شکل می‌دهد.

وی افزود: یکی از افتخارات نظام اسلامی و اصول مترقی قانون اساسی شوراهای شهر و تصمیم‌گیری برای مردم از متن مردم به صورت واقعی است.

مظفری با اشاره به روش تعیین شهریه‌های مدارس غیردولتی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شهریه مدارس غیردولتی که در گذشته 20 میلیون تومان بوده هم‌اینک به ارقامی متفاوت بین 40 و حتی 120 میلیون تومانی رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *