دسته‌بندی نشده

فیزیک: پاسخ ما

پاسخ مؤلفان (استاد ذهبی و مهندس میرحسینی) و مدیران و مشاوران نشر دریافت به پرسش‌های درس فیزیک شما:
شامل : 0) تازه‌ترین پرسش‌ها  *)پرسش‌های طبقه‌بندی شده قبلی: 1- مشاوره‌  2- پاسخ درسی

(توجه: پاسخ پرسش‌های مربوط به کلاس‌ها و چاپ و نشر کتاب‌های فیزیک  نشر دریافت را در صفحه‌ی «نشر دریافت: پاسخ ما» بیابید!)

0) تازه‌ترین پرسش‌ها

فاطمه    استان خوزستان، شهر اهواز   سلام خسته نباشید.

 راستش من فیزیکم زیاد جالب نیست یعنی خودم فکر می‌کردم خوبه اما وقتی سؤالات کنکور سراسری رو دیدم به این نتیجه رسیدم که باید براش فکری بکنم. می‌خواستم از خود استاد ذهبی بپرسم باید فیزیک رو چه‌جوری بخونم؟ کی تست بزنم؟ کتاب درسی رو هم حتماً بخونم؟ من با اینکه تو مدرسه فیزیکم خوب بود امّا الآن زياد تعريفي نداره! نظرتان راجع به کتاب‌های فیزیک مبتکران از آقای شهریاری چیه؟ و اینکه من فرمول‌های فیزیک رو بعد یه مدت فراموش می‌کنم خیلیا میگن باید با حل تست کاربرد و خود فرمول رو یاد بگیری خب این اصلن یعنی چی؟ مفهومی خوندن یعنی چی؟ میشه توضیح بدید من به کسی دسترسی ندارم که ازش بپرسم نه معلم نه مشاور نه رتبه برتر هیچکس. میشه کمک کنید!؟ من قبلاً کتاب گاج نقره‌ای رو داشتم. الآن هم می‌بینم اکثر رتبه‌های برتر کنکور سراسری همون‌و داشتن امّا به نظرم درس‌نامه‌ش نکته‌وار اومد. نظر شما چیه؟ ممنون.

پاسخ استاد: سلام

برای مفهومی خواندن از كتاب سال دوّم استاد شهریاری در انتشارات مبتكران، كتاب سال سوم انتشارات فار و كتاب پیش‌دانشگاهی من در نشردریافت استفاده نمایید. این كتاب‌ها را به همان شكل كه هستند و به ترتیبی كه درس و تست در پی‌هم آمده است بخوانید. ابتدا تست‌ها را تك‌به‌تك بزنید و پاسخ را بخوانید و دو روز بعد ده تا ده تا از تست‌ها را به شكل زمان‌دار از خودتان آزمون بگیرید.

موفق باشید!

مینا کامیار         خرداد95   استان  گیلان،  شهر فومن

با عرض سلام و خسته نباشید

من متأسفانه دیر شروع کردم به درس خوندن امّا مجبورم امسال قبول بشم. می‌خواستم بپرسم واسه کسی که فیزیک در حد 10 درصد است از چه منبعی استفاده کند تا به درصد 50-60 برسد؟ آیا رسیدن به این درصد در این زمان محال است ؟! ممنون می‌شم اگر راهنمایی کنید که در این مدّت چگونه به درصد مناسب برسم؟

با تشکر

پاسخ مشاور: سلام مینا خانم

پیش 2 را از كتاب فیزیك پیش2 دریافت بخوانید و سال سوم را از كتاب فیزیك 3 انتشارات علمی فار . احتمالاً به درصدی نزدیك به 50می‌رسید.

موفق باشید!

مهفام ادریسیان         اسفند1394  استان همدان، شهر همدان

سلام. من می‌خوام برای آموزش فیزیک، سی دی تهیه کنم. به نظر شما کی بهتره؟ استاد نادری مؤلف گاج نقره‌ای یا استاد سادات مؤلف نشر الگو یا کسی دیگر؟ فارغ‌التحصیل تجربی هستم و تازه میخوام شروع کنم برای کنکور 95 جدّی مطالعه کنم.

پاسخ مشاور:  سلام

کلاً DVDهای آموزشی کیفیت کلاس‌ها و حتّی کتاب‌ها را ندارند. من توصیه‌ام خواندن بهترین کتاب‌های فیزیک موجود است تا خرید DVD.

مهدی بصیریان          بهمن1394    استان قم، شهر قم

سلام، من از لحاظ درسی و مفهوم فیزیک مشکلی ندارم، امّا منبع تستی مفید می‌خواهم که هم تعداد تست معقول و هم سؤالات خوبی داشته باشه. فعلاً از 30 سال کنکور فیزیک آبی استفاده می‌کنم، هم پایه و هم پیش. الآن باید کتاب تست جدید بخرم یا همین تست‌ها کمکم می‌کنه برای درصد بالای 60؟ رشته‌ام تجربیه. ممنون.

پاسخ مشاور: درود

متمّم فیزیك انتشارات جوكار و آزمون فیزیك انتشارات علمی فار بهترین منابع برای نیاز شما هستند.

فرید امین       دي1394       استان آذربایجان غربی، شهر ارومیه

سلام. خسته نباشید. ببخشید 2 تا سؤال داشتم. لطفا دقیق و کامل پاسخ دهید، ممنون میشم. 1- من رشته‌ام تجربی است. می‌خواستم از خدمتتون خواهش کنم که بگین برای آموزش فیزیک، شما کتاب‌های پایه و پیش خیلی سبز را مصلحت می‌دانید یا کتاب‌های پایه و پیش گاج نقره ای را؟ 2- اگر هر دو کتاب فوق را مصلحت می‌دانید کدام را ابتدا بخوانم و اینکه اگر ابتدا درس‌نامه‌های موجود در پاسخ‌نامه‌شان را بخوانم برای آموزش کافیست؟

پاسخ استاد: سلام فرید جان

من سر كلاس‌هایم كتاب‌های گاج را در كنار كتاب‌های خودم معرفی می‌كنم و نتیجه‌ی خوبی می‌گیرم. البته اخیراً پیش‌نویس كتاب فیزیك سال سوم انتشارات خوب فار هم به دستم رسید كه حقاً زحمت كشیده‌اند.

موفق باشید!

علی شفائی   پاییز94

با سلام

می‌خواستم بدونم  کتاب همایش فیزیک انتشارات شما  واسه کسی که فیزیک زیاد بلد نیست و به دنبال درصد 30یا 40 هستش و می‌خواد یه کتاب جمع و جور رو مطالعه کنه ، خوبه ؟

پاسخ مشاور: خیر این كتاب برای دانش‌آموزانی مناسب است كه یك‌بار مباحث فیزیك را خوانده‌اند و حالا در پی جمع‌بندی و آشنایی با نكته‌های مهم هستند. برای شما شاید آفاردئون‌های فیزیك انتشارات علمی فار مناسب‌تر باشد.

مریم مهاجری  پاييز1394     استان زنجان، شهر ابهر

با عرض سلام و خسته نباشید . من در درس فیزیک، پایه‌ی ضعیفی دارم و در شهرستان، استاد خوب برای کلاس رفتن سراغ ندارم. به کتابی احتیاج دارم که درس‌نامه‌های ساده و قابلِ‌فهمی داشته باشه. با پرس‌وجوهایی که داشتم متوجّه شدم کتاب رمزینه درس‌نامه‌های خوبی داره، امّا من می‌خوام که به درصد بالایی برسم تا رتبه‌ی تک یا دو رقمی کسب کنم. ممنون می‌شم که راهنمایی کنید از چه کتاب‌هایی استفاده کنم. با سپاس.

پاسخ مشاور: خانم مهاجری بدون شك بهترین انتخاب شما كتاب‌های فیزیك انتشارات علمی فار است، زیرا از صفر تا صد را پوشش می‌دهد. برای تست‌ اضافه از كتاب‌های استاد ذهبی و مهندس میرحسینی در نشر دریافت استفاده كنید.

بابک هاشمی    استان البرز، شهر کرج   پاييز 1394   

سلام. من برای مطالعه فیزیک به یک دو راهی برخورد کردم. نمیدونم دی‌وی‌دی نگاه کنم یا کتاب استاد ذهبی رو مطالعه کنم؟ نظرتون در مورد دی‌وی‌دی‌ها چیه؟ ممنون میشم توضیح بدید و یه راهکار پیشنهاد بدید.

پاسخ مشاور:شك نكنید كه در درس مهم و گسترده‌ای مانند فیزیك، هیچ چیزی جای كتاب‌های خوب و سنجیده را نمی‌گیرد.  پیروز باشید!

نفیسه کمالیان 27تیر1394 اصفهان، شهر اصفهان

با عرض سلام و خسته نباشید. من امسال کنکوری هستم و توی درس فیزیک ضعیفم. می‌خواستم راهنماییم کنید چطور خودم رو برای فیزیک کنکور آماده کنم. ممنون.

پاسخ مشاور: درود بر شما و آرزوی پيروزی در آزمون سال آينده
اگر فيزيكتان از مفاهيم پايه‌ای مشكل دارد، هر‌چه سريع‌تر با كتاب‌های فيزيك انتشارات علمی فار شروع كنيد ولی اگر فقط از نظر حل تست و نكته‌های كنكوری احساس ضعف می‌كنيد، با كتاب استاد ذهبی در نشردريافت كارتان را شروع كنيد. برای فيزيك سال سوم از كتاب انتشارات علمی فار استفاده كنيد(در حال انتشار) و براي سال دوم از كتاب نشر الگو.

1)مشاوره

1- سؤال دانش‌آموز: محمدجواد طباطبایی 13شهریور1393 از استان تهران، شهر ورامین

سلام خدمت استاد گرامی… یه سؤال خیلی مهم: من امسال می‌رم دوّم تجربی و توی مدارس سمپاد درس می‌خونم. زیاد به فیزیک علاقه ندارم امّا اهمیت این درس بر کسی پوشیده نیست. برای امسال چه کتابی رو توصیه می‌کنید به من که سال دوم رو به طور کامل پوشش بده؟ یعنی هم درس‌نامه و پاسخ‌نامه‌های عالی داشته باشه، هم سؤالهای خوب… . شنیدم که کتاب فیزیک دو محوری گاج که جدیداً منتشر شده کتاب خوبیه.نظرتون چیه؟

پاسخ استاد: با سلام
ما به شما برای سال دوم، کتاب آموزش فیزیک مبتکران را پیش‌نهاد می کنیم. کتاب فیزیک 1 پیش دانشگاهی نشر دریافت هم خوب است. 3 فصل از کتاب سال دوم در آن گنجانده شده است . در مورد کتاب گاج اطلاعی ندارم .

موفق باشید.

 – پرسش جمعی از دانش‌آموزان : آذر1393

فاز اوليه در فصل نوسان در كتاب درسي حذف شده اما در كتاب آقاي ذهبي تدريس شده است، آيا دانش آموز اين مبحث رو بخواند يا خير ؟
پاسخ استاد ذهبي : بله بخوانند. چون در فصل موج از مبحث فاز اوليه استفاده شده است و اين ناهماهنگي كتاب درسي مي‌باشد. 

– پرسش دانش‌آموز: امیرحسین قائم 24آذر1393 استان تهران، شهر تهران

سلام استاد. این سومین سالیه که قراره کنکور بدم.واقعاً از مادرم شرمنده‌م که این همه سال، تنهایی، من و برادرم رو بزرگ کرد ولی من نا‌امیدش کردم.
استاد چرا شما به کنکور آسان است گیر می‌دید؟حداقل اونا برای دادن دی‌وی‌دی هاشون شرط نمیذارن.
چند وقت کلی بند کردم که می‌خوام درس بخونم بریم کلاس فیزیک ثبت نام کنیم.مادرم هم گفت عیب نداره پول قرض کرد با هزارتا امید و آرزو پاشدیم رفتیم آموزشگاه هـــــــــدف.یعنی یه‌جور منو جلوی مادرم تحقیرم کردند که توی راه دیگه نمی‌تونستم با مادرم دیگه صحبت کنم.چرا؟ چون معدل کتبیم 13 شده. کسی که درسش ضعیفه و می‌خواد درس بخونه چیکار کنه؟ درس نخونه؟ باقی آموزشگاه‌ها هم که یا معلمش رو نمی‌شناسیم یا n تومن پول می‌خوان.من رفتم از یکسری آدم که زنگ میزنی میگی دی‌وی‌دیتون خرابه یا چرا بقیه دی‌وی‌دی هام رو نمیدید صداشون رو برات بلند می‌کنند دی‌وی‌دی خریدم.واقعاً بعید می‌دونم با این  همه مشغله وقت کنید دیدگاه بنده رو بخونید.
سایت خیلی خوبی دارید استاد.
ان شاء الله خدا همه چیز رو درست کنه و فقط این کار از دست یک نفر برمیاد.
پاسخ مدیر: درود بر شما آقا اميرحسين عزيز
بابت برخوردهاي تند اوليای آموزشگاه هدف، فقط شما دلگير نيستيد، خيلی‌ها تجربه‌ی شما را دارند؛ امّا حداقل تفاوت آن‌ها با ديگران اين است كه برای علم و تحصيلات و آموزش ارزش قائلند. تمركزشان روی
معدل هم با همين فلسفه است امّا مشكل دانش‌آموزان خوبی مانند شما را درنظر نمی‌گيرند. به‌هر‌حال توصيه‌ی من اين است كه نااميد نشويد. با حوصله و اميد به آينده كتاب پيش 1 و پيش 2 استاد ذهبی را
بخوانيد و زيرو رو كنيد. بعد از كتاب فيزيك انتشارات فار و الگو استفاده كنيد و نهايتاً همايش فيزيك مهندس ميرحسينی . ثبت نام کلاس‌های همايش با سخت گيری همراه نيست. حتماً در آن‌ها شركت كنيد.

پيروز باشيد!

– پرسش دانش‌آموز: فرزانه رستمى 27آذر1393 از استان هرمزگان، شهر بندرعباس
سلام خدمت جناب استاد. وقتتون بخير
مي‌خواستم خواهش كنم كه يه كتاب كمك درسى فيزيك كه درس‌نامه‌هاى خوبى داره بهم معرفى كنين.
از اونجايى كه فارغ‌التحصيل هستم و براى كنكور مي‌خونم و نمي‌خوام كلاس برم به همچين كتابى واقعاً احتياج دارم كه خودم بتونم بصورت خودخوان ياد بگيرم.
خيلى ممنون ميشم اگه جواب بدين،   برقرار باشيد…
پاسخ استاد: درود بر شما
نقطه‌ي قوت و تفاوت اصلي كتاب‌هاي فيزيك پيش‌دانشگاهي نشر دريافت با ديگر مؤسسات، همين درس‌نامه ي كامل و تفهيمي آن است. براي فيزيك سال سوم مي‌توانيد منتظر كتاب فيزيك 3 انتشارات علمي فار بمانيد و براي فيزيك 2 ، نشر الگو فعلاً مي‌تواند انتخاب شما باشد.

موفق باشيد!

– پرسش دانش‌آموز: امیررضا علیزاده 24دی1393 خراسان رضوی، شهر قوچان

سلام. من داوطلب کنکور هستم(برای بار دوم). نمره نهایی سال سوم و چهارم من شد 17و 16. چه‌جوری فیزیک بخونم که بتونم حداقل نزدیک 40یا 50 درصد بزنم.سریعتر پاسخ دهید.خیلی ممنون.
پاسخ مشاور: درود بر شما:
1- فیزیك پیش 1و پیش 2 استاد ذهبی را با حوصله بخوانید، به‌ویژه فیزیك پیش 2 را.
2- فیزیك 3 انتشارات علمی فار را با كمی سرعت بیشتر مطالعه كنید(تا یك ماه دیگر قرار است منتشر شود.)
3- بقیه‌ی مباحث را از كتاب همایش «مهندس میرحسینی و دكتر عبدالهی‌نیا» مطالعه كنید.
4- برای تست و تمرین بیشتر می توانید از گاج نقره‌ای استفاده كنید.

 

2) پاسخ درسی

پرسشی مطرح نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *