دسته‌بندی نشده

عدالت آموزشی:کلاس‌های درس آنلاين رایگان کنکور برای داوطلبان مناطق زلزله‌زده و كل كشور+ بازپخش

صفحه‌ی عدالت آموزشی

بهمن و اسفند 1396 : کلاس‌های درس اینترنتی رایگان کنکور برای داوطلبان مناطق زلزله‌زده با امکان مشاهده ی آنلاین و آفلاین برای تمام داوطلبان کنکور کشور

جمعی از استادان نامی پایتخت تصمیم گرفتند کلاس درس خود را به طور داوطلبانه به میان دانش آموز سخت کوش و با انگیزه مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان بیاورند…

البته از این هدیه آموزشی رایگان ، همه دانش آموزان کشور می توانند به رایگان بهره ببرند.

با همکاری ایرانسل  و بنیاد علمی آموزشی قلم چی و  ، هزینه استفاده اینترنت در این مناطق برای مشاهده این فیلم ها رایگان می باشد.

در زمان های اعلام شده ، هر استاد سه هفته متوالی به تدریس و جمع بندی مباحث نیم سال اول می پردازد.

در زمان های اعلام شده به صورت آنلاین می توانید  در این کلاس درس حاضر باشید…

برای دانش آموزان سرپل ذهاب ، استفاده و امکان مشاهده حضوری با ویدیو پروژکتور هم در نظر گرفته می شود.

زمان ارائه و تدریس سایر استادان نیز به این لیست اضافه خواهد شد … 

امیدواریم هیچ دانش آموز با انگیزه و سخت کوشی  ، از ادامه تحصیل باز نماند…

 

 

.

برنامه کلاس های هفته اول 14 بهمن تا 20 بهمن

استاد درس روز ساعت جلسه اول
سامان سلامیان ریاضی تجربی و دیفرانسیل

لینک بازپخش – قسمت اول 

لینک بازپخش – قسمت دوم 

لینک بازپخش – قسمت سوم 

یک شنبه 15 تا 18 15 بهمن
علیرضا علمداری شیمی

لینک بازپخش – قسمت اول

لینک بازپخش – قسمت دوم

لینک بازپخش – قسمت سوم

سه شنبه 15 تا 18 17 بهمن
علی اکبر محمدی فیزیک

لینک بازپخش – قسمت اول

لینک بازپخش – قست  دوم

لینک بازپخش – قسمت سوم

چهارشنبه 13 تا 16 18 بهمن
محمد عمارلو زیست شناسی

لینک بازپخش – قسمت اول

لینک بازپخش – قسمت دوم

لینک بازپخش – قسمت سوم 

جمعه 15 تا 18 20 بهمن

برنامه کلاس های هفته دوم 21 بهمن تا 27 بهمن

استاد درس روز ساعت جلسه دوم
هامون سبطی ادبیات و زبان فارسی

لینک بازپخش – قسمت اول

لینک بازپخش – قسمت دوم

لینک بازپخش – قسمت سوم

شنبه 15 تا 18 21 بهمن
سامان سلامیان ریاضی تجربی و دیفرانسیل یک شنبه 15 تا 18 22 بهمن(جابه جایی زمان به روز های آینده)
علیرضا علمداری شیمی

لینک بازپخش – قسمت اول

لینک بازپخش – قسمت دوم

لینک بازپخش – قسمت سوم

دوشنبه 15 تا 18 ۲۳ بهمن
علی اکبر محمدی فیزیک

لینک بازپخش – قسمت اول

لینک بازپخش – قسمت دوم

لینک بازپخش – قسمت سوم

سه شنبه 15 تا 1۸ ۲۴ بهمن
هامون سبطی ادبیات و زبان فارسی

لینک بازپخش – قسمت اول

لینک بازپخش – قسمت دوم

لینک بازپخش – قسمت سوم

پنج شنبه 10تا 13 26 بهمن
سامان سلامیان ریاضی تجربی و دیفرانسیل جمعه 15 تا 18 27 بهمن

.

برنامه کلاس های هفته سوم 28 بهمن تا 4 اسفند

استاد درس روز ساعت جلسه سوم
سامان سلامیان ریاضی تجربی و دیفرانسیل

لینک بازپخش – قسمت اول

لینک بازپخش – قسمت دوم

لینک بازپخش – قسمت سوم

یک شنبه  15 تا 18 29 بهمن
علیرضا علمداری شیمی

لینک بازپخش – قسمت اول

لینک بازپخش – قسمت دوم

لینک بازپخش – قسمت سوم

دو شنبه  15 تا 18 30 بهمن
علی اکبر محمدی فیزیک

لینک بازپخش – قسمت اول

لینک بازپخش – قسمت دوم

لینک بازپخش – قسمت سوم 

سه شنبه 15 تا 18 1 اسفند
هامون سبطی ادبیات و زبان فارسی پنج شنبه 10تا 13 3 اسفند
محمد عمارلو زیست شناسی جمعه 17 تا 20 4 اسفند

.

.

آبان ۱۳۹۶

نامه‌ی دانش‌آموز روستایی در مورد اجبار به ترک تحصیل و پاسخ فرماندار


پیام فرماندار رامسر به مرضیه؛ دانش آموز رامسری
تمام تلاش خود را برای ادامه تحصیل شما در مدرسه شبانه روزی انجام خواهم داد
نخواهم گذاشت مرضیه خانم و امثالهم ترک تحصیل نمایند
خبر: محمدرضا جنت قربانی
بسم الله الرحمن الرحیم
دختر عزیزم مرضیه خانم، سلام
اینجانب محمد آزاد فرماندار شهرستان رامسر متولد روستای راجوب از توابع این شهرستان در خانواده ای بزرگ شدم که پدرم مغازه ایی در روستا داشت و مادر مرحومم خانه داری می کرد و خودم نیز در تمام ساعات خارج از مدرسه در مغازه پدر کار می کردم!
دوران دبستان خود را در مدرسه شهید نورشمسی روستا شستا و راهنمایی را در مدرسه شهید نظام الدین خلعتبری گذراندم و همانند شما به دلیل علاقه بسیاری که به درس داشتم و شرایط در محیطی که درس می خواندم فراهم نبود عزمم را جزم کردم و دو سال پایانی دبیرستان را به شهرستان تنکابن رفتم و برای ادامه تحصیل در آنجا مشغول شدم و در دبیرستان حافظ دیپلم را اخذ کردم و آنگاه در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دادم.
تلاش وپشتکار شما دختر عزیز بسیار قابل تحسین است و قطعا به موفقیت های بزرگی با یاری خدای بزرگ دست پیدا خواهید کرد.
همان طور که می دانید در منطقه اشکور علیا شهرستان رامسر در روستاهای مختلف مقطع ابتدایی و متوسطه اول دایر بوده و آموزش و پرورش خدمات مناسبی را فراهم نموده است، لیکن به دلیل به حد نصاب نرسیدن دانش آموزان در دوره متوسطه دوم کلاس های درس تشکیل نمی گردد!
امید است در آینده ای نزدیک این مشکل رفع شود و دانش آموزان سخت کوشی چون شما از درس خواندن باز نمانند.
اینجانب حسب وظیفه تمام تلاش و اهتمام خود را برای ادامه تحصیل شما در مدرسه شبانه روزی در منطقه انجام خواهم داد و نخواهم گذاشت مرضیه خانم و امثالهم بدین سبب ترک تحصیل نمایند.
انشالله شما و خانواده محترم در پناه خداوند منان سالم و موفق باشید.

محمد آزاد
فرماندار شهرستان رامسر
یکشنبه مورخ 7 آبان 96
منبع:
@caspiankhabar

.

تیر۱۳۹۶

نامه دانش آموزان ملایر :

بسمه تعالی با سلام و عرض ادب و احترام محضر آقای دکتر هامون سبطی

استاد عزیز، همانطور که مستحضر هستید چند سالی است که سازمان سنجش قانون گزینش بومی را که مصوبه شورای سنجش و پذیرش است را اجرا می کند، که خلاف عدالت است به این صورت که هر چند تا استان و بومی هم کرده اند (مثل استان های تهران ،البرز، زنجان ، سمنان ، قم ، قزوین ، اراک) این هفت تا استان بومی ناحیه ای هم هستند ، از طرفی پذیرش در رشته محل های پر متقاضی رشته تجربی مثل پزشکی ،داروسازی و دندانپزشکی به صورت پذیرش بومی ناحیه ای می باشد. بر طبق نتایج داوطلبان چند سال گذشته و به خصوص داوطلبان کنکور 95 ، داوطلبی به غیر از هفت استان مذکور با رتبه 90 منطقه دو ، رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول نمی شود ولی داوطلبی از تهران یا هفت استان فوق ذکر(که بومی تهران محسوب می شوند ) با رتبه 200 منطقه دو پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته می شود که خلاف عدالت است!!!!! هدف از برگزاری کنکور چه بوده است ؟ غیر از برقراری عدالت بوده چون ما بر اساس مقتضای امکانات آموزشی کشور نمی توانستیم همه را پذیرش کنیم به همین خاطر کنکوری برگزار شد تا بر اساس نتایج کنکور در رشته محل ها پذیرش کنیم تا عدالت برقرار باشد اما قانون فعلی نقض عدالت است آقایان تصمیم گیرنده ، به خیال خودشان برای کم کردن هزینه های دانشگاه ، که هدف از این مصوبه در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکورسراسری95 این سه مورد ذکر شده است که :1- کاهش مشکلات اقامتی و معیشتی دانشجویان و دانشگاه (نظیر مشکل کمبود خوابگاه افت تحصیلی ناشی از دوری خانواده و مشکلات اقتصادی ) 2- کاهش مهاجرت های درون کشوری 3- گزینش بومی باعث خواهد شد تا داوطلبان هر ناحیه با امتیازات در نظر گرفته شده بتوانند از امکانات قبولی بیشتر در رشته های بومی بهره مند گردند!!! چرا آخه ؟ توجه بفرمایید : من داوطلب که ازاستان همدان ، پزشکی دانشگاه تهران قبول می شوم با داوطلبی که از استان های اراک ،سمنان ،زنجان ،قم و قزوین که بومی تهران محسوب می شوند ، پزشکی دانشگاه تهران قبول می شود هر دو ما چه فرقی برای دانشگاه داریم غیر از اینکه باید برای هردو ما غذا، خوابگاه و …فراهم شود (هردوی ما هزینه یکسان برای دانشگاه داریم ) پس چرا داوطلب از استان های اراک ، زنجان ، سمنان ، قم و قزوین باید از امتیاز بومی در پذیرش دانشگاه های برتر تهران برخوردار باشد ولی من که از استان همدان هستم خیر!!! این یعنی عین تبعیض و عین بی عدالتی !!!!! که داوطلب با رتبه بهتر در دانشگاه های برتر یعنی (دانشگاه تهران ، صنعت شریف ،شهید بهشتی ، امیر کبیر و… ) ازاستان غیر بومی قبول نمی شود و باید برود دانشگاه سطح پایین تری در شهری دیگر ، و داوطلبی با رتبه بدتر از اون در دانشگاه برتر پذیرفته می شود کجای دین خدا به این عدالت گفته می شود !!!!!

مسئولین با تصویب این مصوبه به خیال خودشان خواستن هزینه های دانشگاه را کم کنند ولی نه تنها هزینه ها کم نشد بلکه حق هزاران داوطلب غیر بومی به خصوص داوطلبان مناطق محروم که با چه سختی زندگی می کنند و موفق به کسب رتبه شده اند ولی با قانون های غیر علمی و غیر کارشناسی ، او را از دست یابی به دانشگاه برتر که آرزوی اوست و شایسته و حق اوست محروم می کنند. مسئولین زمانی می توانند این مصوبه را اجرا کنند که همان امکاناتی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران داریم ، مثلا در دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم داشته باشیم !!!! همان امکاناتی که در دانشگاه صنعت شریف داریم ، مثلا در دانشگاه صنعتی کرمانشاه هم داشته باشیم !!!! آیا واقعا همین طوراست ؟؟؟؟؟ آیا واقعا امکانات و کیفیت آموزشی این دو دانشگاه باهم برابر است ؟؟؟؟؟

آقای دکتر سبطی، تعجب و گله داریم از این که مصوبه ای که حق هزاران داوطلب کنکور را از رسیدن به دانشگاه های تراز اول کشور محروم می کند چرا شما تا حالا اقدامی در جهت ابطال این مصوبه از طریق دیوان عدالت اداری انجام نداده اید نکند خدای نکرده چون این مصوبه به سود داوطلبان تهرانی بوده است شما از احقاق حق و دفاع از عدالت ، صرف نظر کرده اید!!!! که البته با توجه به روحیه حق طلبانه ای که از شما در دفاع از حقوق داوطلبان کنکور در چند سال گذشته سراغ داریم این مسئله بعید به نظر می رسد. آقای دکتر سبطی از حضرت عالی عاجزانه تقاضامندیم که با همکاری آقای سجاد حجازی (وکیل )برای دفاع ازحقوق داوطلبان غیر بومی استان تهران از طریق دیوان عدالت اداری اقدام به دادخواستی مبنی بر ابطال مصوبه مذکور نمایید تا داطلبان مستعد مناطق محروم که شایستگی تحصیل در دانشگاه های تراز اول تهران را دارند از آرزوی خود که تحصیل در دانشگاه های برتر (دانشگاه های تهران ، صنعت شریف ، شهید بهشتی ، امیر کبیر ، ایران و…) است محروم نگردند.

استاد عزیز، پیشاپیش از زحمات و تلاش شما و آقای حجازی در جهت ابطال مصوبه گزینه بومی صمیمانه تشکر می کنیم.

با کمال تشکر جمعی از داوطلبان کنکور سراسری 96 شهرستان ملایر

.

پاسخ وکیل، سجاد حجازی:

با سلام خدمت دوستان عزيز

متن ارسالي شما در واحد حقوقي انجمن فرهنگي ناشران آموزشي مطرح و مورد بررسي قرار گرفت ، لزوم ورود به اين موضوع و اقدام حقوقي براي احقاق حق دانش آموزان عزيز مورد موافقت و تاييد قرار گرفت و مقرر شد كه پس از بررسي دقيق تر و كارشناسي در صورت وجود راه حل هاي حقوقي نسبت به طرح دعوا در ديوان عدالت اداري اقدام شود

موفق و پیروز باشید.

.

پاسخ مشاور، مهندس جلال سلیمی:

سلام. این موضوع سالهاست که جریان دارد و در قانون موضوع بومی گزینی برای مهاجرت کمتر و کاهش هزینه های دانشجویان و کاهش تداخل فرهنگی در نظر گرفته شده است. در قانون 80% ظرفیت رشته شهرها به بومی های آن استان یا ناحیه یا قطب اختصاص یافته که فقط یک بار اجرایی شد و اعتراضات شدیدی ایجاد نمود که پس از ان مجلس در رشته های اصلی و درجه 1  هر گروه آزمایشی مبنای بومی گزینی  را 60%  اعلام نمود.

از آن پس اعتراضات کمتر شد اما داوطلبان شهرهای کوچک مشکل قبولی در دانشگاه های شهرهای بزرگ دور دست را دارند.

در هر صورت به نظر عادلانه نیست

اما همانطور که داوطلبان  محدوده شهر اصفهان قبولی در شهر تهران سخت است

قبولی شهرستانهای تهران هم در اصفهان سخت خواهد بود.

هدف اصلی قانون کاهش مهاجرت بوده

البته در رشته های اصلی 60%

بومی گزینی و 40% ظرفیت از سهمیه آزاد و غیر بومی خواهد بود.

مهندس جلال سلیمی

.

پاسخ مشاور، مهندس یونس حمه صادقی:

با نگاهی اجمالی می توان گفت که این ایراد به پذیرش بومی وارد است که دسترسی سایر نواحی و قطب ها را به دانشگاههای تهران محدود مینماید و در عین حال داوطلبان بومی این استان احتمال قبولی بیشتری خواهند داشت.

اما در زمینه میزان و نحوه پذیرش نهایی علاوه بر آنچه ذکر گردیده نکات دیگری هم مطرح است.

در صورت پذیرش کشوری درست است که امکان رقابت برای دواطلبان سایر نواحی جهت قبولی در دانشگاههای تهران فراهم میشود اما در همان حال احتمال قبولی بسیاری از داوطلبان در مناطق بومی خود به شدت کاهش خواهد یافت. با توجه به اینکه دانشگاههای برتر، پذیرش تعداد محدودی از داوطلبان را برعهده دارد  زیانی که داوطلبان بومی سایر استانها با رتبه های متوسط متحمل خواهند شد بسیار بیشتر از آنی است که تعداد معدودی از رتبه های برتر پذیرا خواهند بود.

به عنوان مثال در صورت پذیرش بومی داوطلبی از استان کردستانشاید  با رتبه50 دانشگاه تهران قبول نشود اما داوطلب بومی تهران با رتبه 200 قبول شود. اما در همان حال داوطلبی با رتبه 1000 و بومی کردستان در پزشکی استان خود قبول میشود که اگر پذیرش کشوری بود این استان حتی رتبه 500 را هم پذیرش نمی نمود.

پس پذیرش بومی در عین حال که دسترسی تعداد معدودی از داوطلبان سایر استانها را به دانشگاه های تهران محدود میکند شرایطی را فراهم می آورد که تعداد زیادی از داوطلبان با رتبه متوسط در رشته های پرطرفدار استان و ناحیه بومی خود پذیرش شوند.

نکته دیگری که مطرح است تفاوت رتبه کشوری داوطلبان مناطق 3گانه است

به عنوان مثال  رتبه کشوری تک رقمی های منطقه 3 با رتبه دو رقمی های مناطق 1 و 2 برابری نمیکند و عملا رتبه های برتر منطقه3 در هر حال در رقابت کشوری شکست خواهند خورد.

موارد ذکر شده در مورد کاهش مشکلات اقامتی و مهاجرت را نباید بصورت یکطرفه و مهاجرت استانهای همجوار به استان تهران در نظر گرفت

در پذیرش کشوری در همان حال که از سایر استانها به تهران مهاجرت صورت میگیرد از سایر استانها نیز به دیگر استانها این مسئله مطرح خواهد بود. این بحث قطعا جای تامل و دفاع دارد و امر نسنجیده ای به نظر نمیرسد.

علاوه بر مشکلات فرهنگی و معیشتی و اقامتی که با پذیرش بومی تا حدودی تعدیل میگردند؛ در پذیرش نهایی برخورداری و دسترسی تعداد بیشتری از داوطلبان بومی هر استان و ناحیه به رشته های پرطرفدار منطقی تر از قبولی تعداد بسیار معدودی از رتبه های برتر در دانشگاههای تهران به نظر میرسد.

مهندس یونس حمه صادقی

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *