دسته‌بندی نشده

پاسخ دکتر هامون سبطی به سخنان نامسئولانه و دلگرمی به داوطلبان

 

(خرداد97) پاسخ دکتر هامون سبطی به سخنان نامسئولانه مسئولان درباره‌ی ماجرای تاثیر ۵۰درصدی و قطعی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۹۸ و دلگرمی دادن به داوطلبان:

بخش نخست:

بخش دوم:

دکتر هامون سبطی:
چند پرسش از معاونت محترم وزارت :
۱. بر اساس چه پژوهش ها، داده ها و تحلیل هایی، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ باید ۴۰ درصد می بود( طبق مصاحبه ۲۷ فروردین امسال) و چرا مثلا نباید، ۳۵ یا ۴۵ یا ۴۸ درصد می بود. تابع یا الگوریتم محاسبه ی میزان تاثیر سوابق تحصیلی در هر سال چیست و چگونه محاسبه می شود؟

۲. چه پارامترهایی به فرمول محاسبه ی این متغیر، افزوده شده یا چه تغییری در نحوه ی تشخیص و محاسبه ی میزان تاثیر سوابق تحصیلی طی کمتر از دو ماه اخیر رخ داده است، که برونده محاسبه به جای عدد ۴۰، به عدد ۵۰ منتهی گشته؟

۳. چرا اگر دانش آموزی در امتحان نهایی، خوش بدرخشد و در تمامی درسها نمره ی ۲۰ بگیرد، و در کنکور سراسری هم قوی ظاهر شده نمره ترازی حدود ۱۳۰۰۰ را کسب نماید، پس از تاثیر نمره های بیستش در نتیجه کنکورش، نمره ترازش به حدود ۱۲۰۰۰ افت میکند و رتبه اش بدتر می شود؟
لطفا جناب زرافشان یا مدافعان تاثیر سوابق تحصیلی در نمرات کنکور، این تناقض را برای بنده و دانش آموزان و داوطلبان کنکور، توجیه نمایند تا عادلانه(!) بودن تاثیر ۵۰ درصدی معدل در نمرات کنکور ۹۸ روشن شود!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *