دسته‌بندی نشده

گزارش خبر سیما از ماجرای تاثیر ناعادلانه قطعی معدل در کنکور، روایت های معترضین و واکنش مسئولین

گزارش خبر سیما از ماجرای تاثیر ناعادلانه قطعی معدل در کنکور، روایت های معترضین و واکنش مسئولین

? نتایج و تفسیر این گزارش:

۱. دکتر خدایی تایید کردند که علی رغم رسیدن به درصد ۹۰ در تمام درس ها، داشتن معدل ۱۹ یا پایین تر، در سال ۹۸ ( بر خلاف سال های ۹۳ و ۹۴ که کسی به امتحانات نهایی بهایی نمی داد و ۶۰۰۰ معدل ۲۰ فقط در رشته تجربی یا ۱۰۰ هزار نفر بین معدل ۲۰ تا ۱۹ نداشتیم) مانع قبولی داوطلبان در رشته های پر طرفدار مانند پزشکی، حقوق، برق و … می شود.
۲. دکتر خدایی تایید کردند که این مصوبه آسیب زا است، یعنی وضعیت را بهتر که هیچ، بدتر می کند!
۳. وزیر علوم تایید کردند که این مصوبه به حدی بد است که باید تغییر کند!
۴. این که ایشان و دکتر خدایی از لغو این مصوبه در همین امسال سخنی نگفتند دلیل روشنی دارد: نمی توانند بدون دخالت مجلس بگویند حتما قانونی را که هفته پیش آموزش و پرورش به ما تحمیل کرده و خودمان تصویب کردیم، هفته بعد لغو می کنیم! اما درصورت تشکیل جلسه اضطراریِ شورای آموزش و سنجش، آشکار است که میل به لغو آن در همین امسال دارند.
۵. ارتباط این مصوبه و پدید آمدن بازاری جدید برای تاجران آموزشی( نه ناشران)و هرزآموزان صدا و سیما( نه معلمان باسابقه) در سطح ملی و با ارائه مستندات تایید شد.
۶. تاکید صوتی و تصویری بر این نکته شد که این مصوبه -بر خلاف گفته ی برخی نمایندگان و مسئولان- اجرای قانون نبوده، زیرا هم اینک ۸۵ درصد داوطلبان دانشگاه ها بدون لحاظ شدن رتبه کنکور و فقط با داشتن مدرک دیپلم، وارد مراکز آموزش عالی می شوند، پس تاثیر قطعی فقط میل برخی از اعضا بوده نه اجبار قانونی!
۷. اکیدا روشن شد که این مصوبه بر خلاف رای حداقل ۸۵ درصد دانش آموزان کشور و به کام سوداگران آموزشی یا به قول خود تصویب کنندگانش، مافیای کنکور است.
۸. و حالا یک سوال: بر اساس این گزارش چه کسانی از مافیای کنکور حمایت کردند؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *