دسته‌بندی نشده

پویشی که از چهارشنبه شب با یاری و همراهی دبیران،دانش آموزان، مشاوران و بسیاری کانالها و پیج ها آغاز شد گویا در حال به بار نشستن است.

پویشی که از چهارشنبه شب با یاری و همراهی دبیران،دانش آموزان، مشاوران و بسیاری کانالها و پیج ها آغاز شد گویا در حال به بار نشستن است.
در دیداری که امروز با جناب آقای بطحایی و جناب آقای محمدزاده داشتیم، سه موضوع مطرح شد:
۱. تعارض منافع برخی مسئولان دولتی، یعنی کسانی که هم در سیستم آموزش و پرورش صاحب پست هستند هم در مدارس غیرانتفاعی یا مراکز خصوصی مدیریت یا سهم دارند که امکان دارد تصمیماتشان در بخش دولتی به سمتی متمایل شود که منافعشان را در بخش خصوصی تامین نماید.
۲. هرزآموزی و شیادی رایج در برخی برنامه های مشاوره ای و آموزشی صدا و سیما.
۳. پیامدهای ناروای تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتایج آزمون سراسری.
نظرات وزیر محترم:
۱. پیگیر این قضیه هستند و برای رفع آن راهکاری ساده و عملی دارند.
۲. تذکراتی جدی به مسئولان رسانه ملی داده اند و در مبارزه با این پدیده رسوا و شوم همراه هستند.
۳. معلوم شد که خود جناب وزیر دستی در سنجش آموزش دارند و در این حوزه دارای سوابق علمی و عملی هستند. ایشان نمودار و بولتنی را که دیشب در کمترین زمان ممکن تهیه کرده بودم و امروز همکاران عزیزم در نشر دریافت – باوجود قطع برق- مثل برق آنرا طراحی و آماده ارائه کردند، واقعبینانه و قابل تامل ارزیابی کردند و به چند نکته مهم اشاره کردند:
نمرات امتحانات نهایی قدرت تفکیک مناسبی برای رتبه بندی چندصدهزار داوطلب ندارند، زیرا از یک تا بیست( درواقع ده تا بیست) است.
تا زمانی که امتحانات نهایی در سه سال پایانی متوسطه برگزار نشود، نمی توان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری را توجیه کرد.
اصلا زمان طرح تاثیر قطعی سوابق تحصیلی حالا نبوده است و برخی نباید اظهارات نابهنگام می کردند و دانش آموزان را برمی آشفتند.
اصلا هدف آموزش و پرورش برگزاری امتحان نهایی و سنجش علمی دانش آموزان نیست. هدف اصلی آموزش مهارتهای علمی و مهارتهای زندگی به کودک و نوجوان ایرانی است؛ روحیه ی پرسشگری و پژوهش، ارزش های ملی و اخلاقی، دیگرپذیری، عقلانیت، مهرورزی و … . اگر مشکلات کنکور حل شود و سازمان سنجش نیازی به نمرات نهایی نداشته باشد، اصلا دلیلی برای برگزاری امتحانات نهایی نمی بینم!درود بر فرهیختگان ایران زمین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *